0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

0

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

شش ورزش کم هزینه برای کنترل دیابت

دسته بندی ها : دیابت 5 فروردین 1400 پیمان صادقی 79 مشاهده

ورزش بخشی ازبرنامه ی مدیریت دیابت است وانجام آن سبب کاهش خطر بیماری قلبی و سایر بیماریها وعوارض دیابت می شود. اما هزینه ی شرکت در کلاسهای ورزشی و گاهی محدودیت زمان از موانع انجام منظم ورزش می باشند. در ادامه ورزش هایی را به شما معرفی می کنیم که بسیار کم هزینه بوده و در منزل امکان انجام آن بصورت منظم وجود دارد. این حرکات موجب بهبود پروفایل قندخون شما شده و به کاهش وزنتان کمک خواهند کرد.

1-پیاده روی

انجمن دیابت آمریکا حداقل 30 دقیقه ورزش ایروبیک به مدت 5 روز در هفته را به بیماران دیابتی توصیه کرده است. این کار با انجام یک پیاده روی سریع به حدی که ضربان قلب شما را افزایش داده وسرعت تنفس تان را بالا ببرد، امکان پذیر است. اگر نمی توانید 30 دقیقه متوالی به پیاده روی بروید، 3 جلسه ی ده دقیقه ای ترتیب دهید، ابتدا با زمان کم آغاز کنید و بتدریج زمان آنرا افزایش دهید تا بدن شما شکل بهتری به خود بگیرد برای بیشتر راه رفتن شما به یک جفت کفش پیاده روی مناسب وجوراب های مناسب احتیاج دارید.

2-حرکات موزون برای ورزش ایروبیک

اگر می خواهید به ورزش هوازی خود کمی انرژی بیشتری بدهید می توانید با شنیدن یک موسیقی به حرکات ایروبیک بپردازید این کار علاوه بر کاهش استرس سبب تناسب اندام شما می شود و برخلق و خوی شما نیز تأثیر مفید برجا می گذارد.

3-تمرینات با وزنه برای کنترل قند خون

در مطالعه ای که بروی 251 فرد بالغ مبتلا به دیابت نوع 2 در کانادا انجام گردید، دانشمندان دریافتند که افزودن تمرینات استقامتی یا قدرتی به ورزش ایروبیک سبب بهبود کنترل قندخون نسبت به انجام هر یک از این انواع ورزش به تنهایی می شود. هنگامیکه بروی تقویت ماهیچه ها تمرکز کرده وتمرینات استقامتی انجام می دهید، بدن مجبور به استفاده از مقادیر زیادی انسولین نیست و قند خون شما آسانتر درمحدوده ی هدف باقی می ماند. برای انجام تمرینات قدرتی در خانه از وزنه ها استفاده کنید نظیر یک جفت دمبل یا وزنه هایی که به قوزک پا متصل می شوند.

4-طناب بزنید و کالری بسوزانید

اگرمی خواهید قندخون، فشارخون و کلسترول خونتان کاهش یابد و از وزنتان کاسته شود ورزش هایی را انجام دهید که مقادیر زیادی کالری می سوزانند ، یکی از ارزانترین و موثرترین گزینه ها طناب زدن است. یک فرد 150 پوندی (68 کیلوگرمی) تنها با یک ساعت طناب زدن می تواند 750 کالری انرژی بسوزانند وخبر خوب این است که شما می توانید این یک ساعت را به چند قسمت درطول روز تقسیم کنید و فواید آنرا کسب کنید. فراموش نکنید اگر به بیماری نوروپاتی محیطی، درد عصب و پا مبتلا هستید یا فشار خونتان بالا می باشد درمورد انجام این نوع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

5-با DVDهای ورزشی درخانه ورزش کنید

شما می توانید با DVDهای ورزش زومبا، یوگا، پیلاتس و …درخانه ورزش کنید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0