0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خواص زغال اخته

دسته بندی :دیابت 28 دی 1399 پیمان صادقی 4544

زغال اخته سرشار از آنتی‌اکسیدان
زغال اخته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد و التهاب‌های مسئول انواع بیماری‌ها از قبیل آرتریت، آلزایمر و بیماری‌های قلبی می‌شود. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان داده است که نوشیدن آب زغال اخته به طور منظم می‌تواند برای مقابله با التهاب‌های بیماری‌زا و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. علاوه بر این پولیفنول‌های موجود در زغال اخته مانع از فعالیت سلول‌هایی می‌شود که التهاب را در بدن افزایش می‌دهد. نتایجی که اخیر در دانشگاه جزیره پرنس ادوارد انجام شده است نشان می‌دهد پروانتوسیانیدین موجود در زغال اخته می‌تواند کارایی سلول‌های سرطانی پروستات را کاهش دهد.
زغال اخته برای تحریک کلسترول خوب و مفید برای قلب
یک لیوان آب زغال اخته به طور روزانه می‌تواند برای سلامتی قلبتان مفید باشد. نتایج بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که مصرف آب زغال اخته به صورت روزانه در افزایش میزان کلسترول خوب خود موثر است. به عقیده متخصصان مصرف فلاوونوئیدها که در این میوه قرمز وجود دارد باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی میشود

زغال اخته می‌تواند به کنترل قند خونتان کمک
کند. نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که نوشیدن آب زغال اخته بدون قند افزوده و یا خوردن میوه خشک آن می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند. البته توجه داشته باشید که به نظر نمی‌رسد مکمل‌های زغال اخته چنین تأثیری داشته باشند. اکثر مکمل‌ها میزان اندکی از ترکیبات فعال زغال اخته را دارا هستند. بنابراین نمی‌توانند تمام خواص زغال اخته را داشته باشند. توصیه می‌کنیم برای کنترل بهتر قند خونتان زغال اخته را به صورت میوه تازه یا خشک و یا آب میوه طبیعی مصرف کنید.

زغال اخته برای پیشگیری از عفونت‌های ادراری و باکتریایی
نتایج یک بررسی علمی که در مدرسه علمی هاروارد انجام شده نشان می‌دهد که مصرف 45 گرم زغال اخته شیری و خشک می‌تواند مانع از چسبیدن باکتری‌ها به مجاری ادراری و بروز عفونت‌های این ناحیه شود. نتایج پژوهشی که انستیتو پلی تکنیک ورستر انجام داده است، آب زغال اخته می‌تواند برای پیشگیری و مقابله با عفونت‌های باکتریایی نیز موثر عمل کند.
زغال اخته منبع ویتامین C و رفقا
زغال اخته تأمین کننده ویتامین C بدن است. 100 گرم از این میوه‌های قرمز تازه حدود 22 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین می‌کند. ویتامین C موجود در زغال اخته به ویژه به تولید نورآدرنالین کمک می‌کند که باعث ارتقای ارتباط بین سلول‌های مغزی می‌شود. یادتان باشد که این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر بروز بیماری های قلبی عروقی، افزایش سرعت التیام زخم‌ها و جراحت‌ها و همچنین پیشگیری از بروز آب مروارید چشم موثر است. این میوه قرمز همچنین حاوی ویتامین‌های B1 ،E ،K و منگنز و مس است.

زغال اخته منبع فیبرهای غذایی
زغال اخته همچنین منبع خوب فیبرها است. 100 گرم از این میوه تازه می‌تواند بیش از 4.6 گرم فیبر یعنی معادل 18 درصد نیاز روزانه را به بدن برساند. فیبرها علاوه بر کمک به هضم غذا به کاهش خطر سرطان روده نیز کمک می‌کنند. این فیبرها ترکیبی به نام بوتیرات تولید می‌کنند که مانع از رشد تومور در کولون و رکتوم می‌شود. یادتان باشد که مواد غذایی حاوی فیبر مانند زغال اخته به کنترل کلسترول بد خون کمک زیادی می‌کنند. واقعیت این است که فیبرها در بدن ما مانند اسفنج عمل می‌کنند. به این ترتیب که عناصر غیرضروری را به خود جذب و از بدن دفع می‌کند. این ترکیبات با چسبیدن به برخی ترکیبات کلسترول بد خون به کاهش میزان آن کمک زیادی می‌کند.
زغال اخته تازه و آب طبیعی آن کم کالری است
زغال اخته در حالت طبیعی خوش طعم و کم کالری است. 100 گرم از این میوه به صورت تازه به زحمت 46 کالری دارد. می‌توانید این میوه را به کیک‌ها، مافین‌ها و بیسکویت‌ها اضافه کرده و علاوه بر افزایش طعم آن ارزش غذایی‌شان را نیز بالا ببرید. توجه داشته باشید که این خواص شامل حال محصولات تهیه شده از این میوه مانند مربا و غیره نمی‌شود.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    0