0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

دیابتی ها برای تثبیت قندخون حبوبات بخورند

دسته بندی :دیابت 5 فروردین 1400 پیمان صادقی 3188

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا گفت: وجود مقادیر خوب فیبر و عدم وجود کلسترول در حبوبات باعث ایجاد سیری و کمک به تثبیت قندخون در سطح مطلوب می‌شود. این امر در افراد دیابتیک بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پارس نیوز،خانم مریم اسدی با بیان اینکه امروزه بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان از مهم‌ترین علل مرگ و میر در جهان و همچنین در کشور ما به شمار می‌روند، اظهار کرد: طی سه دهه گذشته تغییرات الگوی مصرف مواد غذایی، سبک زندگی شهرنشینی حتی برای روستاییان، تجمل‌گرایی، زندگی کارمندی و تمایل به استفاده از فست‌فودها و غذاهای خیابانی و رستورانی موجبات افزایش فشارخون بالا، کلسترول بالا، چاقی و در نهایت ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در کشور ما شده است.

وی افزود: جامعه ایرانی همواره با توجه به منابع غنی محصولات کشاورزی که نقش مهمی در تغذیه سالم مردم دارد، یکی از کشورهای مورد توجه منطقه به شمار می‌رود. تولید و مصرف حبوبات یک راهکار اصلی تامین امنیت غذایی با توجه بحران کم‌آبی است.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: حبوبات گروهی از مواد غذایی است که در صورتی که همراه با غلات مصرف شوند از جهت ارزش غذایی دارای پروتئین، همسان با پروتئین گوشت است با این تفاوت که فاقد کلسترول و دارای فیبر غذایی مناسب برای سلامت دستگاه گوارش است

وی به مزیت‌های استفاده از حبوبات اشاره کرد و گفت: پروتئین حبوبات در صورت مخلوط شدن با غلات، تامین‌کننده تمام اسیدآمینه‌های ضروری مانند گوشت است. کلسیمی که در حبوبات وجود دارد باعث استحکام و مقاومت استخوان‌ها و کاهش خطر پوکی استخوان می‌شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا در پایان به نقش حبوبات در تثبیت قند خون در افراد مبتلا به دیابت اشاره و اظهار کرد: شاخص گلایسمی پایین، چربی کم و مقدار بالای فیبر، در فرد احساس سیری و کمک به تثبیت میزان قندخون و سطح انسولین را ایجاد می‌کند.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    0