0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

دیابت احتمال گسترش سرطان را افزایش می‌دهد

دسته بندی :دیابت 19 خرداد 1398 پیمان صادقی 5343

به گزارش  گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، متاستاز یا فراگستری به گسترش و مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر گفته می‌شود و مهمترین عامل مرگ بر اثر سرطان محسوب می‌شود.
مطالعات جدید نشان می‌دهد دیابت خطر متاستاز سرطان را افزایش می‌دهد. بر اساس این مطالعات رشد و گسترش سرطان به شدت به محیطی که سلول‌های سرطانی را احاطه کرده‌اند، وابسته است و دیابت شرایط را برای فعالیت و حرکت سلول‌های سرطانی مهیا می‌کند و از این رو در متاستاز سرطان نقش دارد.
متاستاز زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سرطانی از محل اولیه به بخش‌های دیگر بدن حرکت می‌کنند و در آنجا منجر به ایجاد تومور جدید می‌شوند.
برای حرکت سلول از یک نقطه بدن به نقاط دیگر، سلول‌ها باید از ماتریکس برون‌یاخته‌ای (extracellular matrix) عبور کنند. وظیفه این شبکه حفظ ساختار سلول‌هاست. این ماتریکس از کلاژن و گلیکوپروتئین‌ها ساخته شده است. افزایش قند خون در بیماران مبتلا به دیابت، بر فیبرهای کلاژن تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل سلول‌ها به راحتی از این شبکه عبور و به نقاط دیگر بدن سفر می‌کنند و بیماری‌ گسترش یابد. محققان در تلاش اند تا تاثیر دیابت بر افزایش احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها را بررسی کنند.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین به وجود می‌‏آید. انسولین ماده‌‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.
قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان‌های بدن تاثیر می گذارد و منجر به بیماری های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت‌های منتهی به نقص عضو می‌شود.
نتایج این مطالعه در نشرریه Integrative Biology منتشر شده است.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    0