0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

رژیم غذایی گیاهی سالم و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ٢

دسته بندی :تغذیه, دیابت 16 اردیبهشت 1398 صفا کیانی 6801

مصرف یک رژیم غذایی گیاهی بخصوص مصرف غذاهای گیاهی با کیفیت مانند غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات با کاهش قابل ملاحظه ی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد حتی تغییراتی متوسط در جهت رژیم غذایی سالم می تواند در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 نقش مهمی بازی کند، این یافته ها شواهد بیشتری را در حمایت از توصیه های غذایی فعلی برای پیشگیری از بیماریهای مزمن ارائه داد.

همچنین نتایج این تحقیق نشان داد پایبندی بالاتر به رژیم های غذایی گیاهی که حاوی غذاهای حیوانی کمی هستند با کاهش 20 درصدی خطر ابتلا به دیابت در مقایسه با پایبندی کم به این رژیم ها همراه است. رعایت رژیم های غذایی گیاهی سالم تر با کاهش 34 درصدی خطر ابتلا به دیابت همراه است در حالیکه نسخه ی کمتر سالم این نوع رژیم های گیاهی حاوی غذاهایی با غلات تصفیه شده و نوشیدنی های قندی، با افزایش 16 درصدی خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد. حتی کاهش متوسط غذاهای حیوانی برای مثال از 5 تا 6 وعده ی سروینگ در روز به حدود 4 وعده ی سروینگ در روز، با کاهش نرخ ابتلا به دیابت همراه می باشد.

تغییر به سمت الگوی غذایی سالم گیاهی نظیر مصرف بیشتر سبزیجات ، میوه جات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها و مصرف کمتر رژیم های مبتنی بر غذاهای حیوانی به خصوص گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش خطر دیابت نوع 2 داشته باشد.

محققان علت این کاهش را وجود مقادیر زیادی فیبر، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب غیراشباع و میکرونوترنیت هایی مانند منیزیوم و کاهش مصرف چربیهای اشباع می دانند.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    0