0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تاثیر ورزش پس از تشخیص دیابت نوع ۱

دسته بندی :دیابت 21 دی 1397 صفا کیانی 6331

به گزارش کیان طب،بر طبق یک مطالعه ی جدید، مردانی که در طی چند ماه اول پس از تشخیص دیابت نوع ۱، ورزش بسیار بیشتری انجام می دهند، دوره ی ماه عسل طولانی تری(۵ برابر) نسبت به کسانی دارند که ورزش نمی کنند.

یک تیم از محققان دانشگاه بیرمنگام برای اولین بار تحقیقاتی را برای بررسی تاثیر فعال بودن بر پیشرفت دیابت نوع ۱ انجام دادند. در این مطالعه  ۱۷ مرد شرکت داشتند که اخیرا دیابت نوع ۱ در آنها تشخیص داده شده بود، این افراد به میزان قابل توجهی ورزش می کردند.

محققان نتایج این افراد را با سایر افرادی که به تازگی دیابت نوع ۱ در آنها تشخیص داده شده بود و از نظر سن، جنس و وزن با گروه اول همسان بودند، اما ورزش نمی کردند، مقایسه نمودند.

محققان به ویژه بر دوره ی “ماه عسل” بلافاصله پس از تشخیص دیابت نوع ۱ تمرکز کردند.دوره ی ماه عسل در بیماری دیابت نوع ۱، یک دوره ی بهبودی جزئی است که بدن در طی این مدت، همچنان مقدار قابل توجهی انسولین تولید می کند، بهمین دلیل قند خون با کمک دوزهای پایین تری از انسولین تزریقی، بخوبی کنترل می گردد.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که دوره ی ماه عسل شرکت کنندگان فعال به طور متوسط ​​پنج برابر طولانی تر از کسانی است که ورزش نمی کردند.

نویسنده اصلی این مطالعه دکتر Parth Narendran، از موسسه ی ایمونولوژی و ایمونوتراپی دانشگاه بیرمنگام، گفت: ما تصور می کنیم که ورزش، دوره ی ماه عسل را از طریق ترکیبی از بهبود نحوه پاسخ بدن به انسولین و همچنان حفظ عملکرد سلول های تولید کننده ی انسولین در پانکراس، طولانی تر می کند.

انجام ورزش می تواند منافع مهمی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱، از جمله بهبود کنترل قند خون، کاهش موارد هیپوگلیسمی و کاهش خطر ابتلا به عوارض ناشی از دیابت داشته باشد. در حال حاضر نیاز به تحقیقات بالینی بیشتری برای بررسی تاثیر ورزش بر طول مدت دوره ی ماه عسل و کشف مکانیسم این ارتباط داریم.

این مطالعه یک مطالعه کوچک بود و تنها توانست ارتباط بین ورزش و طولانی شدن مدت ماه عسل را نشان دهد.این امکان وجود دارد که افرادی که ورزش بیشتری انجام می دهند، ممکن است در سایر جنبه ها نیز زندگی سالم تری داشته باشند.

بنابراین، تحقیقات بیشتری لازم است تا میزان تاثیر ورزش را به عنوان یک عامل بررسی کنیم.این کار را می توان با مقایسه ی افرادی با شیوه ی زندگی مشابه، اما متفاوت از نظر ورزش و فعالیت بدنی، انجام داد، البته به تحقیقاتی دقیق تر با مقدار بیشتری اطلاعات در مورد شیوه زندگی افراد شرکت کننده، نیاز داریم.

این یافته ها در مجله ی Diabetic Medicine منتشر شده است.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    0