0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

دیابتی‌ها و فشار خونی‌ها هر سال تست سلامت کلیه بدهند

دسته بندی :دیابت, فشارخون 9 بهمن 1399 پیمان صادقی 3997

عضو انجمن نفرولوژی ایران گفت: مبتلایان به دیابت و فشار خون هر سال باید با انجام آزمایش خون و ادرار از نظر سلامت کلیه بررسی شوند.

حمید ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس در آستانه 19 اسفند روز جهانی کلیه با بیان اینکه‌ برای افزایش آگاهی عموم جامعه و متولیان سلامت درباره خطرات بیماری کلیه و به ویژه بیماری مزمن کلیه باید بیش از پیش تلاش شود اظهار داشت: بیماری‌های قلبی- عروقی شایعترین علت مرگ و میر در جهان محسوب می‌شوند و باید در نظر داشت که بیماری مزمن کلیه یکی از مهمترین عوامل ایجاد بیماری‌های قلبی – عروقی است.

وی با تأکید بر شعار امسال روز جهانی کلیه «با حفاظت از کلیه، قلب خود را حفظ کنید» اظهار داشت: با شناسایی اولیه و پیشگیری از بیماری کلیه می‌توان در طولانی مدت سلامت قلب و عروق را حفظ کرد.

این متخصص نفرولوژی با بیان اینکه 30 درصد مرگ و میر در جهان به علت بیماری قلبی- عروقی است خاطرنشان کرد: در بیماران دیالیزی خطر بیماری قلبی- عروقی 20 تا 30 برابر افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی وقتی که پروتئین در ادرار وجود داشته باشد 6 برابر افزایش می‌یابد و با کاهش دفع پروتئین و آهسته‌کردن سیر پیشرفت بیماری مزمن کلیه با مداخلات دارویی و غیر دارویی می‌توان از خطر بیماری های قلبی عروقی کاست.

ابراهیمی گفت: وجود آلبومین در ادرار نشانگر بهتری از پرفشاری خون برای بیماری‌های قلبی- عروقی است و تلاش برای کاهش دفع پروتئین ارزش بیشتری از تنظیم فشار خون به تنهایی برای حفاظت کلیه و قلب دارد.

این فوق تخصص بیماریهای کلیه یادآور شد: بر اساس آمار در ایران بیش از 17 میلیون نفر مبتلا به چاقی و 17 میلیون نفر مبتلا به پرفشاری خون و 5 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند.

ابراهیمی توصیه کرد: افراد مبتلا به فشار خون و دیابت سالانه با انجام آزمایش خون و ادرار از نظر بیماری مزمن کلیه بررسی شوند که با اصلاح الگوی زندگی برنامه غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی حداقل به مدت نیم ساعت در روز، کاهش مصرف نمک، قطع سیگار، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون، درمان اختلال چربی و مداخلات دارویی می توان مانع ایجاد بیماری مزمن کلیه شد و در صورت ابتلا سیر پیشرفت آن را کند کرد.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    0