0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سبوس برنج دکتر بیز

دسته بندی :تغذیه, دیابت, فشارخون 18 دی 1398 صفا کیانی 13845

اولین و تنها سبوس استرلیزه شده بر اساس آخرین استاندارد های روز دنیا تحت نظارت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تایید شده انجمن دیابت میباشد.
پس از آزمایشات متعدد به این نتیجه رسیدیم که نقص عمده غذایی ما ایرانیان برنج‌خوار، کسر ویتامین‌های (ب) موجود در سبوس برنج است زیرا ما برنج سفید کرده را که فاقد ویتامین بوده و دارای ماده ضد ویتامین است می‌خوریم و سبوس آن را که مخزن ویتامین‌هامی‌باشد دور می‌ریزیم. سبوس برنج دارای ویتامین(ب) به مقدار زیاد است ولی برنج نه تنها ویتامین(ب) ندارد بلکه ماده‌ای است که ویتامین(ب) را رسوب می‌دهد. چینی‌‌ها که برنج را با سبوس آن می‌خورند دیر پیر ‌می‌شوند و همیشه سالم بوده و موی سرشان دیرتر سفید می‌شود و مبتلا به ریزش مو نمی‌شوند.

از آنجائی که سبوس برنج موجود در بازار سبوس نیست بلکه پودر شلتوک است که زبر و زمخت می‌باشد و اصلاً خوردنی نیست و آلودگی دارد. بر‌آن شدیم تا برای اولین بار در ایران سبوس برنج استریلیزه را با نام تجاری دکتر بیز تولید نمائیم.
دکتر بیز پس از دریافت پروانه های بهداشتی از سازمان غذا دارو با بهره‌گیری از جدیدترین فن‌آوری و استفاده از با کیفیت ترین برنج ایرانی و بهره‌گیری از پرسنل مجرب و آزمایشگاه مجهز توانسته است در مدت زمان اندک بعنوان اولین و تنها تولید کننده سبوس استریلیزه شده، جایگاه خود را در جمع شرکت‌های داروسازی مستحکم نماید.

سبوس برنج دکتر بیز ضمن افزایش کیفیت در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان گام بر‌می‌دارد و بر خود می‌بالد که طی مدت کوتاهی شاهد نتایج مثبت آن در بین مصرف‌کنندگان عزیز می‌باشد و سلامت و رضایت مشتریان خود را بهترین رمز پیروزی خود می‌داند.

بطور خلاصه بر اساس پژوهش های مختلف، سبوس برنج غنی ترین منبع غذایی سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

 

  • برخی خواص این غذای معجزه آسا عبارتند از:
  1. رفع چربی پهلو و شکم
  2. مفید برای کبد
  3. جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو و کمک به رویش مجدد آن
  4. کاهش کلسترول خون
  5. خاصیت آنتی اکسیدان (ضد پیری)
  6. حفظ رطوبت پوست و ترمیم آن
  7. تقویت اعصاب
  8. پیشگیری از پیری و چین و چروک زود رس پوست
  9. مهمترین راه درمان طبیعی پوست
  10. کمک به توازن قند خون
  11. مفید در بهبود آلرژی و التهاب

 

  • مواد موجود در سبوس برنج :
  1. املاح معدنی
  2. آهن
  3. منگنز
  4. فلور
  5. ید
  6. پرو ویتامین A-E-PP-B6-B5-B2-B1

 

  • کمک به توازن قند خون:

غلات بدون سبوس (سبوس گرفته) مانند برنج سفید و آردی که با آن نان سفید و کیک های مختلف پخته می شوند بیشتر فیبر و مواد مغذی خود را از دست داده اند. آنها در بدن خیلی زود به قند خون (گلوکز) تبدیل می شوند به همان سرعتی که شکر قند خون را بالا می برد. که نتیجه بالارفتن انسولین می شود این پیغامی برای بدن است بدین معنا که مقدار زیادی انرژی آماده است و باید ذخیره شود. خوردن غذاهای با فیبر بالا کمک می‌کند که قند خون در سطح متعادلتری باشد.
در سال ۲۰۰۱ در یک بررسی پزشکی که به عنوان حق انحصاری نیز ثبت شده است ، سبوس برنج فرآینده شده (پایدار شده) را به عنوان درمان حمایتی برای دیابت، هایپرگلاسمی (افزایش قند خون) و هیپوگلایسمی (افت قند خون) اعلام شد. در بررسی دیگر ، سبوس برنج فرآینده شده (پایدار شده) به عنوان روشی برای کنترل گلوکز سرم مطرح شد چرا که نشان داده شده این ماده موجب کاهش سطح گلوکز سرم، سطح هموگلوبین گیلیکولیزه و بهبود سنتز انسولین در بیماران دیابتی نوع یک و دو می شود. دریافت روزانه ۲ دوز سبوس برنج فرآینده شده (پایدار شده) به مدت ۸ هفته قند خون ناشتا را بین ۱۰ تا ۳۳ درصد کاهش داد. سایر بررسی ها تایید می کنند که سبوس برنج فرآینده شده (پایدار شده)، به صورت مثبت سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کنترل می کند.
مشخص شده است که ویتامین های B کمپلکس، گاما اوریزانول، پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده (کمپلکس)، کرومیوم، پلی ساکارید ها، همی سلولز، چربی، فیبر، توکوفرول ها، توکوترینول ها، و آنتی اکسیدان ها که تمامی آن ها، در سبوس برنج فرآینده شده (پایدار شده) وجود دارند، نقش مهم و مثبتی را در متابولیسم گلوکز ایفا می کنند.
این امر نه تنها خبری مسرت بخش برای مبتلایان به دیابت بلکه، برای کلیه افرادی است که میخواهند از بیماری هایی همچون هایپرگلاسمی (افزایش قند خون) ، هیپوگلایسمی (افت قند خون) و مقاومت به انسولین یا سندروم ایکس در امان باشند. بسیاری از مصرف کنندگان بیان کرده اند که با مصرف سبوس برنج فرآینده شده (پایدار شده) میل به مصرف مواد قندی و تغییرات خلقی ناشی از افزایش و کاهش سطح قند خون (رژیم دیابتی ها) در آن ها کاهش یافته است.

 

  • کمک به توازن فشارخون:

ماده فعال دیگری که در سبوس برنج خودنمایی می کند، اریزانول است. این چربی فعال، امروزه به یکی از پرکاربردترین داروهای کاهش دهنده کلسترول خون تبدیل شده است.

تأثیر باورنکردنی عصاره کنجد و سبوس برنج بر فشارخون !!

استفاده از عصاره روغنی کنجد و سبوس برنج می تواند در کاهش فشارخون و کلسترول تام مفید باشد.

براساس تحقیقات جدید در انجمن قلب آمریکا، محققان با بررسی ۳۰۰ نفر از افراد دارای فشارخون و تقسیم آنها به ۳ گروه شامل گروهی که از داروی کاهنده فشارخون به نام نیفدیپین استفاده می کردند، گروهی هر روز در وعده های غذایی خود حدود یک اونس از مخلوط روغن های سبوس برنج و کنجد استفاده می کردند و گروهی که از ترکیب این روغن ها همراه با داروی نیفدیپین بهره می بردند دریافتند که استفاده همزمان از ترکیب روغن های کنجد و سبوس برنج و داروی نیفدیپین به طور چشمگیری می تواند منجر به کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در آنها شود. محققان افزودند: کاهش میزان فشارخون ناشی از مصرف یک اونس از مخلوط روغنی دانه های سبوس برنج و کنجد تقریبا برابر کاهش فشارخون با مصرف داروی کاهنده فشارخون بوده است که در این میان استفاده همزمان ترکیب روغنی همراه با داروی نیفدیپین توانسته تا بیش از ۲ برابر باعث افت فشارخون افراد در مقایسه با بقیه شود.

نتایج دیگر این مطالعه همچنین می افزاید: ۲۶ درصد در میزان LDL (چربی بد) کاهش و ۹٫۵ درصد در میزان HDL (چربی خوب) افرادی که فقط از این ترکیب روغنی استفاده کردند افزایش حاصل شد و این در حالی است که افرادی که هم از این ترکیب روغنی و هم از داروی کاهنده فشارخون بهره بردند با کاهش ۲۷ درصدی LDL و افزایش ۱۰٫۹ درصدی HDL مواجه شدند ولی هیچ تغییری در سطوح کلسترول افرادی که فقط از داروی کاهنده فشارخون استفاده کردند، مشاهده نشد. به گفته محققان مصرف این اسیدهای چرب سالم غیراشباع با داشتن مواد منحصر به فرد آنتی اکسیدانی به نام های سیسامین، سیسامول، سیسامولین و اوریزانول که در گیاهان یافت می شوند با پایین آوردن فشارخون و کلسترول تام خون مرتبط بوده است وهمچنین تأثیرات مطلوبی بر روی قلب دارد، با وجود این یافته ها افراد مبتلا به فشارخون بالا نباید مصرف داروهای خود را قطع کنند و باید قبل از انجام هر اقدامی ابتدا با پزشک خود مشورت کنند.

 

  • درمان کبد:
  1. غذاهای حاوی مقادیر فراوان از ویتامین های b، c و e می بایست به صورت روزانه برای تقویت سلامت کبد مصرف شوند.
  2. غذاهای غنی از ویتامین c و ویتامین e همانند آنتی اکسیدان ها بسیار مفید می باشند.
  3. مواد با خاصیت آنتی اکسیدانی به کاهش تخریب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می نمایند، بنابراین برای تقویت و پاک سازی کبد مفیدند.
  4. غذاهای غنی از ویتامین ب عملکرد کبد را تقویت می کنند و به کاهش احتقان کبدی کمک می نمایند.
  5. ویتامین ب 12 نیز به متابولیسم چربی ها و بهبود عملکرد کبد کمک می نماید.
  6. غذاهای غنی از فیبر برای تقویت عملکرد کبدتان ضروری هستند.

 

  • درمان ریزش مو:

ماده دیگری که در برنج باعث شده آن را یک حامی بزرگ برای پوست و موهایمان بدانیم، وجود مقادیر قابل توجه ویتامین B در سبوس برنج است. ویتامین‌های گروه B و بخصوص B5 باعث تحریک سوخت و ساز سلول‌های زنده و فعال پیاز مو می‌شود، یعنی همان چیزی که یک موی فعال برای زیستن و رشد کردن به آن نیاز دارد.

بسیاری از بیماری ها می تواند روند سفید شدن موها را تسریع کند. کمبود ویتامین هایB ، بخصوص اسیدپانتوتنیک و ویتامین B 12 یکی از این موارد است.
بیماری تیروئید، بیماری های سیستم ایمنی، کم خونی، رژیم های سخت و طولانی مدت، بیماری ها و افزایش گلبول های سفید خون نیز باعث سفیدی زودهنگام و بیش از حد موها می شود.

سبوس برنج حاوی املاح معدنی – آهن – منگنز و ویتامین های A – E – B1 – B2 – B5 – B6 بوده.

ویتامین B5 موجود در آن موجب تحریک پیاز مو شده و از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری کرده و هم چنین به مرور زمان موهای سفید را مشکی کرده و موجب رویش مجدد موها میشود.

 

  • درمان چربی پهلو و شکم:

هنگامیکه محققان از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا داوطلب شدند در برنامه های کاهش وزن به مدت سه ماه شرکت نمایند دستور غذایی آنها بدین صورت بود که یک گروه فقط غلات سبوس دار استفاده نمایند و گروه دیگر نیز تنها غلات تصفیه شده (تماما بدون سبوس) مصرف کنند ، در حالی که دریافتند فیبر موجود در غلات سبوس دار، برخی فوائد انحصاری دارد. متوجه شدند که با خوردن آنها چربی در ناحیه شکم به میزان قابل توجهی ذوب شده است ، همچنین پژوهشگران متوجه شدند که غلات سبوس دار سرشار از منیزیم هستند، که یک ماده معدنی در تنظیم متابولیسم چربی است.

سبوس برنج دارای فیبر فراوان است، استفاده از غذاهای دارای فیبر باعث می‌شود هنگام غذا‌ خوردن زودتر احساس سیری کنیم و چون سبب کندشدن روند هضم می شود بنابراین بعد از صرف غذا مدت بیشتری احساس سیری می کنید. یک نان سبوس دار می تواند شما را به اندازه دو نان سفید سیر کند. نکته دیگر اینکه فیبرها و چربیها را از دستگاه گوارش سریعتر عبور می دهند بنابراین فرصت کمتری برای جذب آنها وجود دارد.

پروفسور منوچهر جعفریان، متخصص و پژوهشگر برجسته علوم تغذیه بعد از 45 سال دوری، به وطن بازگشته و حاصل یافته‌های علمی و آزمایشگاهی این محقق که نتیجه 25 سال تلاش مستمر اوست با خود آورده. یافته‌هایی که در ظاهر آنقدر ساده‌‌اند که عمل کردن به آنها شوخی به نظر می‌رسد. او می‌گوید تغذیه صحیح عامل اصلی سلامت و عادت غذایی غلط که در میان ایرانیان تبدیل به یک فرهنگ شده علت اصلی بیماری‌هاست. طبق گفته او ایرانیان خوب تغذیه می‌کنند اما غلط و با اصلاح الگوی تغذیه‌ای خود به‌راحتی می‌توانیم 120 سال عمر کنیم و علاوه بر نوه‌ها و نتیجه‌ها، ندیده‌هایمان را هم ببینیم. دکتر جعفریان به‌سبک غلط طبخ در ایران اشاره کرده و می‌گوید: «این طبخ غلط باعث شده سبوس و پوسته ارزشمند گندم یا برنج در ایران دور ریخته شود. با دور ریختن پوسته گندم و برنج با دست خود این پل را خراب می‌کنیم.تمام املاح و نیاز بدن در پوست برنج و گندم است که در ایران این پوست جداسازی شده و در اختیار مرغ‌های خوشبخت قرار داده می‌شود.آرد سفید زندگی را کوتاه می‌کند. ما در فرآیند آزمایشی در آزمایشگاه دو دسته موش را انتخاب کردیم. به یک دسته آرد سفید دادیم. همه موش‌ها بعد از دو هفته مردند. اما به موش‌های دسته دوم در سالن دیگر گندم با سبوس داده شد بعد از دو هفته مشاهده کردیم همه می‌جهیدند »
او تاکید می‌کند: «اگر مردم بدانند سبوس در زندگی روزمره چه خاصیتی دارد هرگز این برخورد را با این ماده حیاتی نخواهند داشت.
سبوس چربی‌های اضافی را همراه صفرا می‌گیرد و از سیستم گوارش جدا می‌کند. صفرا را به جای اول خود بازمی‌گرداند و چربی را دفع می‌کند. سبوس بخورید و بعد از سه هفته به آزمایشگاه بروید. خواهید دید که کلسترول شما چقدر پایین آمده است.»

 

  •  تقویت اعصاب:

سبوس برنج غنی‌ از ویتامین‌های ب است. این ویتامین‌ها اعمال متابولیک مختلفی را در سیستم‌های اعصاب، سلول‌های خونی و عضلات انجام می‌دهد.
یکی از مهم ترین منابع ویتامین های خانواده B، سبوس است. بنابراین مصرف برنج سبوس دار نیاز بدن به ویتامین های این خانواده را برطرف می کند.به همین دلیل مصرف برنج سبوس دار باعث آرامش اعصاب می شود، به این دلیل که سیستم عصبی به ویتامین B نیاز مبرمی دارد.

 

  • مصرف سبوس برنج و بهبود بیماری‌های التهابی:

دانشمندان شواهدی را ارائه داده‌اند که بیان می‌کند سبوس برنج قهوه ای می‌تواند به تسکین التهابات ناشی از آلرژی‌ها، آسم و دیگر بیماری‌ها کمک کند.

محققین در بررسی‌های خود فواید آشکار نشده‌ی متعددی را در مصرف سبوس برنج قهوه ای یافتند. سبوس، غلاف بیرونی غلات است که در طول فرایند تولید برنج سفید از برنج قهوه ای برداشته می‌شود. بررسی‌های آزمایشگاهی که در محیط سلولی انجام شدند نشان دادند، سبوس برنج قهوه ای، ترشح هورمون هیستامین را که موجب بروز التهابات می‌شود، متوقف می‌کند.

ماده فعال دیگری که در روغن برنج خودنمایی می‌کند، اریزانول است. این چربی فعال، امروزه به یکی از پرکاربردترین داروهای کاهش‌دهنده کلسترول خون تبدیل شده است.

در مطالعات جدید، محققین اثرات عصاره سبوس برنج را بر روی التهابات پوست در موش‌های آزمایشگاهی بررسی کردند. با تزریق این عصاره به موش‌ها، التهاب پوست آن‌ها در مقایسه با موش‌های گروه کنترل حدود 32 درصد کاهش یافته بود و همچنین تولید مواد دیگری در بدن که باعث افزایش التهاب می‌شدند نیز کاهش یافته بود. این یافته‌ها بیانگر ارزش ناشناخته‌ی سبوس برنج قهوه ای به عنوان یک ماده غذایی ضد التهاب و آنتی آلرژیک است و در ضمن این ماده به عنوان یک ماده درمانی در درمان و پیشگیری از التهابات مزمن موثر می‌باشد.

نتایج مطالعه اخیر اهمیت سبوس برنج بر تسکین التهابات ناشی از آلرژی را در آزمایشگاه نشان داده است.البته این اثر مفید توسط پژوهش های عملی بر روی انسان نیز مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج مثبت آن مشاهده گردید

 

  • درمان یبوست:

بر اساس پژوهش‌های مختلف، سبوس غنی‌ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی محسوب می‌شود. این فیبر و الیاف را که بیشتر مواد سلولزی و همی سلولزی است، موجب افزایش حجم مدفوع می‌شود. افزایش حجم مدفوع عامل اساسی مبارزه با یبوست و بیماری کولون و پیدایش سرطان کولون است.

هم‌اکنون تقریباً اکثر پزشکان معتقدند سبوس مهم‌ترین راه درمان طبیعی یبوست به شمار می‌رود. جلوگیری از یبوست نیز از بروز بواسیر، التهاب دیورتیکول (کیسه‌ای مدور به اشکال و اندازه‌های مختلف است که در جدار داخلی روده ایجاد می‌شود)، سرطان کولون، شقاق، فیستول، شکاف بافت معده و عفونت‌های دستگاه گوارش (که غالباً در میان افراد مسن مشاهده می‌گردد) پیشگیری می‌کند.

در این میان نباید فراموش کرد همان‌گونه که کاهش یا عدم مصرف سبوس برای عملکرد سیستم گوارشی مناسب نیست، افراط و زیاده‌روی در مصرف سبوس نیز عارضه به وجود می‌آورد.

‼به همین دلیل توصیه می‌شود علاوه بر تعادل در مصرف سبوس حتماً پس از مصرف سبوس، مایعات و آب فراوانی نیز مورد مصرف قرار گیرد.
سلامت‌نیوز: دکتر شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه «یبوست از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که افراد در سنین مختلف را درگیر می‌کند»، گفت:«سبوس برنج و سبوس سایر غلات محتوی فیبر فراوان هستند و به عنوان یک درمان ساده و بی ضرر یبوست‌هایی که علت مشخصی ندارند مطرح است. دکتر شهرام آگاه تصریح کرد:«درمان یبوست بستگی به علت ایجادکننده دارد و در افرادی که بروز یبوست علل مشخصی ندارد رژیم های غذایی حاوی آب زیاد و مایعات فراوان و فیبر زیاد توصیه می شود.

 

  • ضد سرطان:

ویتامین E آنتی اکسیدانی قوی است که ضمن حفظ رطوبت پوست از چروک شدن آن و پیری زودرس پیش گیری میکند.
ویتامین E و اسیدهای چرب اشباع شده و نشده مانند فیتواسترول‌ها، توکوترینول‌ها، توکوفرول‌ها و اسکواس‌ها سبوس برنج را به یکی از مواد غذایی بسیار ارزشمند و مفید برای افزایش توازن هموستاز خون و ضد سرطان تبدیل کرده‌اند.
به گزارش لقمه، محققان مرکز سرطان کلرادو با بررسی بر روی فواید سبوس برنج دریافتند خواص موجود در این ماده غذایی می‌تواند در جلوگیری از بروز سرطان روده بزرگ موثر باشد.
یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: مواد موجود در سبوس برنج این ویژگی را دارد تا خاصیت ضد سرطانی داشته باشد به طور مثال از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند.
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد: مواد موجود در سبوس برنج نه تنها از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند بلکه در ارتقاء کارایی سلول‌های سالم نیز کمک کننده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، گفته شده از آنجایی‌ که برنج در بیشتر نقاط جهان در دسترس است گنجاندن سبوس آن در وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامتی بخش اعظمی از جمعیت جهان داشته باشد.
سبوس برنج نظیر سایر دانه ها منبع غنی از مهار کننده های پروتئاز است که در به تاخیر انداختن رشد سرطان بسیار موثر می باشد.
به علاوه با آزمایشهایی که در جانوران شده تایید گردیده است که سبوس برنج برای کاهش خطر ابتلا ء به سرطان معده تاثیر دارد.
در سال 1981 دانشمندان ژاپنی در ساپورو بریوریس سه مادۀ ضد تومور از سبوس برنج جدا نموده اند که این ترکیبات سبوس تومورهای سفت را در موش سرکوب کرده است.

 

  • حفظ رطوبت پوست و ترمیم آن:

به نظر می‌رسد خواص آنتی ‌اکسیدان عصاره‌ی سبوس برنج که سرشار از ویتامین E یا A است از تمام ترکیبات ویتامین E که تا کنون آزمایش شده است، بیشتر باشد. موثرترین مقدار ویتامین E برای شخص با وزن نسبی 77 کیلوگرم، 560 واحد روزانه است؛ در حالی که مقدار روزانه‌ی تجویزی این واکسن تاکنون 400 واحد بوده است.
ویتامین E آنتی اکسیدانی قوی است که ضمن حفظ رطوبت پوست از چروک شدن آن و پیری زودرس پیش گیری میکند.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سینانیوز، دکتر کوروش جعفریان متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص اثرات مثبت مصرف سبوس برنج بر پوست و مو بیان کرد:
«ترکیبات فیتواسترول‌ها، توکوترینول‌ها و توکوفرول‌ها به همراه ویتامین (ای) موجود در سبوس برنج آنتی اکسیدان‌های بالایی هستند که دارای خواص ضد سرطانی بوده و از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها می‌تواند جلوگیری نماید.»

وی ادامه داد: «این ترکیبات به همراه ویتامین (e) در سلامت پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای خاصیت ضد پیری و چروکیدگی برای پوست است و می‌تواند از پیری زود رس پوست جلوگیری نماید. که این ترکیبات در تهیه برخی از ماسک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ارتباط ارتقاء سلامت پوست و مصرف سبوس برنج افزود:
«سبوس برنج رطوبت پوست را حفظ می‌نماید که از خشکی و ترک و آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. مصرف این ماده مغذی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. اسید سیتریک موجود در سبوس به رشد سلول‌های پوست کمک می‌کند و به علت دارا بودن ویتامین برای رشد مو بسیار موثر است.»

وی در پایان خاطر نشان کرد:
«توصیه می‌شود افراد دو قاشق مربا خوری سبوس برنج را در غذای خود اضافه نمایند. فیبر خاصیت جذب بالایی دارد، در صورت مصرف سبوس و هر ماده غذایی که مقدار فیبر بالایی دارند باید دقت شود که مقدار زیادی مایعات (آب) مصرف شود.»
سبوس برنج به خاطرداشتن ویتامین های گروه ب می تواند بهترین دارو برای زیبایی و شفافی پوست باشد.
سبوس برنج را می توانید به روش های مختلف استفاده کنید. می توانید پودرسبوس برنج را بر روی غذا بپاشید واستفاده کنید.
افرادی که پوست های حساس و ملتهب دارند و یا افرادی که دارای لک های قهوه ای رنگ بر روی پوست خود هستند می توانند دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای خوری پودرسبوس برنج راباهم ترکیب کرده وبمدت 15دقیق روی پوست صورت بزارن.
مصرف سبوس برنج و عسل می تواند سلول های پوست را به خوبی تحریک کند و باعث جوان ترشدن پوست و همچنین سفیدترشدن پوست صورت خواهد شد.
سبوس برنج حاوی ۳ نوع آنتی اکسیدان سالم (تکوفرول، تکوترینول و گاما اری زانول) است و به طور موثر از سلول های بدن در برابر تأثیر مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

به نقل از «ehow» اسکوالین خاصیت ضدچروک دارد و تولید کننده کلاژن است.

  1. این ماده از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند.
  2. علاوه بر از بین بردن چین و چروک، باعث سفت شدن پوست نیز می شود.
  3. از بروز آکنه پیش گیری می کند.
  4. برای درمان پوست خشک، جوش ریز، آفتاب سوختگی، اگزما و… نیز مفید است.
  5. غنی از ویتامین E است
  6. ترمیم پوست با برنج
  7. کاربرد ویتامین B : این ویتامین در مواردی که فرد تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد بسیار مفید است، چرا که تجویز خوراکی و موضعی آن ترمیم پوست را سرعت می‌بخشد.

 

  • اطلاعات بیشتر از «سبوس برنج قهوه ای»

به پوست برنج که بعد از شلتوک قرار دارد سبوس برنج گفته می شود.

جالب است بدانید که؛

تفاوت این سبوس با سبوسهای موجود در این است که این سبوس جهت استفاده بهینه از تمام ویتامین های موجود در آن به پایداری رسیده است و سپس عملیات بسته بندی به صورت ساشه کاملاً بهداشتی صورت گرفته است.
خواص سبوس برنج خیلی بیشتر از خود برنج است. در کل غلاتی که سبوس دارند و سبوس آنها از آن بطور جداگانه تهیه می شود و در کنار آن استفاده می شود تا از تمام خواص آن بهره مند شویم.
از مزایای استفاده از این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:
درمان موثر دیابت، کاهش وزن، درمان موثر ریزش مو،
ویتامین B6، تقویت رشد مو، جلوگیری از ریزش و سفیدی مو
نیاسین:
تقویت عملکرد کبد و قلب به واسطه کاهش تری گلیسرید و کلسترول خون

تامین؛
بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن سبوس را قهرمان شادی برای تقویت قوای جنسی بسیار مفید است.
فیبر؛
درمان یبوست، پاکسازی روده، کاهش کلسترول خون، و با احساسی سیری به موقع اشخاص چاق را سریع لاغر می کند.
پانتوتنیک اسید؛
بهبود سیستم تنفسی آنتی آلرژیک بوده و به توازن قندخون کمک می کند.
ویتامین E:
خاصیت آنتی اکسیدانی قوی آن خاصیت ضد چروکیدگی پوست.
بهترین روش مصرف:
در زمان جوش خوردن برنج به ازای هر نفر یک ساشه سبوس برنج اضافه شده تا ضعف برنج را جبران کند و در زمان جوش خوردن انواع خورشت جهت لعابدار شدن نیز می توان به ازای هر نفر یک ساشه برنج اضافه نمایید یا با اضافه کردن به ماست، شیر داغ، قهوه و نسکافه نیز میل فرمایید.
عطر و طعم؛
با اضافه کردن سبوس برنج می توانید عطر و طعم فوق العاده به برنج تان ببخشید همچنین از این روش می توانید برای پخت برنج خارجی نیز استفاده کرده تا از طعم برنج ایرانی لذت ببرید.

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه:
    0